Hej mitt vinter land...

Åh vad det är vackert ute... känns som man har fastnat i ett julkort... lovely!!! Åh snart är det JUL... och det är massor med snö ute och kallt, det var nog -12° ute imorse... precis som det ska va... nu är det bara tomten som saknas...
Synd bara att jag har blivit tokförkyld, hostar och kracksar och hes, jag bara väser fram nåt när jag försöker prata, hoppas jag blir lite bättre till jul, det är ju ett par dagar dit...


Bilden tagen i lördags från våran balkong...

Igår så fixade vi lite här hemma med förberedelser inför julen, vi klädde granen (ja, jag vet att man inte ska göra det förrän den 23:e, men det är då som vi firar jul i år) Micke stekte 2kg köttbullar och kokade revbenspjällen, som sedan ska grilljeras innan servering och jag gjorde lite julgodis.



Våran gran som vi klädde igår.

Ikväll ska vi koka knäck... och imorgon så fixar vi det sista som grilljera skinkan, (finns det nåt godare än den första skinkmackan när man precis har tagit ut skinkan från ugnen mmmmm säger jag bara) och lite annat lull lull, sen får tomten komma... åh vad jag ska njuta av att få vara lite ledig i jul, jag börjar inte jobba först den 7 januari 2010... sweet! Det ska mysas, ätas god mat, godis och drickas glögg i massor.... och givetvis så kommer det bli några besök på gymmet oxå.

Jag vill passa på att önska alla en riktigt God Jul & ett Gott Nytt År... hoppas att ni får en jättemysig jul och nyår!

Ha det bäst kära vänner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0