Jag ser det snöar....

Äntligen är det vitt ute... blev så glad när jag drog upp rullgardinen och såg att det var ett vitt täcke som låg på marken utan för fönstret... såååå mysigt. Håller tummarna stenhårt nu på att det ligger kvar till jul...


Bild tagen från fönstret på jobbet... snön faller fortfarande... uiio...

I lördags åkte vi ner en kortis på stan, vi var förbi Coach och pratade lite, var ett tag sen vi var där... efter nyår så ska vi lägga upp en plan inför nästa år då jag ev. ska kliva upp på scenen... kan nog bli bra, spännande och se vad han drar fram för kort ur rockärmen...  
Kl:14:00 var det dags för årets julpyssel hos Maria och Erik... mycket trevligt. Vi var totalt 8st som satt kring deras köksbord och pysslade. Årets pyssel var att göra tomtar av klädnypor. Sen bjöds det på glögg, pepparkakor och Marias goda saffransbullar...

   

   
Maria, Micke och Maria & Eriks son Axel 10 månader...


Lite dålig bild, men detta är då mina klädnypetomtar... hehehe

I söndags vart det julshopping på stan, skönt nu är snart alla julklappar införskaffade, bara nån få kvar. Eftersom det var lucia i söndags så blev det självklart lite lucia bak, i from av saffransbullar...

Spritsade mandelmassa blandat med margarin i bullarna som svällde upp och la sig även ovanpå bullarna när dem gräddades i ugnen, strödde pärlsocker och hackad mandel på dem innan gräddning...  dem blev jättegoda!

Gårdagens träning blev Axlar & triceps, fick riktig pump i axlarna... sweet! Väntar fortfarande på min leverans utav kosttillskott, borde komma denna vecka. Längtar efter mitt VIP-X så man får lite extra skjuts i träningen.

Övningarna blev följande (6-12 reps/övning):
4 x 25kg Baksida axel i maskin
4 x 25kg Dips (hjälpvikt)
4 x 7kg Hantellyft åt sidan
4 x 15/12.5kg Hantelpress
4 x 5kg Baksida axel
4 x 30kg Push down cable cross super set
4 x 15kg Push down m. rep cable cross
4 x 20kg Cabel drag ovanför huvudet triceps
3 x 20kg Bänkpress smalt grepp triceps
3 x 20kg Caf drag axel


Ikväll är det innebandy, sista gången innan jul uppehållet för våran del...

   
   Lite bilder på mina julblommor som jag köpte förra helgen...


Undrar om det blir nån lunchpromenix idag... det riktigt vräker ner snö just nu ute och jag tror inte dem har hunnit ploga på cykelbanorna ännu... fint är det ute i alla fall... I love it!!!!

Ha det gött!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0