Advent mys...

Hela helgen har bestått av myyyys... jag älskar advent när man får plocka fram sina stakar & sjärnor och när man får tända det första ljuset i adventsljusstaken sätta på julmusik på steron och värma glögg och äta pepparkakor... mysfaktor = mycket hög... mmmmm I love it.



   

 

Lördagen började vi med ett träningspass på City gym på Bäckby med Mia som ska tävla på lördag i Bodyfitness på Fitnessfestivalen i Göteborg. Vi körde ett lätt pass Axlar & Triceps.
På kvällen var det äntligen dags för New Moon... åååh den va såååå bra... längtar redan till tredje filmen Eclipse... den va verkligen precis som boken...

I söndags så satte jag på mig löpardojorna och stack ut och sprang... så härligt. Det gick rätt bra, det va lite tungt i början men det lättade ju längre jag sprang... jätteskönt efteråt, kände mig pigg hela dan. På eftermiddagen åkte vi ner på stan för att kolla in årets julskyltningen... lite besviken blev jag då dem knappt skyltar skyltfönstrerna längre... inte som dem gjorde då man var liten. Men det var mysigt ändå. Vi gick fikade på Espresso House, kaffe latte och en pepparkaksmuffins... mums, vi gick även in på Claes Olsson och köpte ny julstjärna på fot och ny adventsstake till köksfönstret (bilderna ovan), självklart hittade jag en mysig stickad tröja på Vila oxå :o). Eftersom det var sån dimma igår så såg man inget utav fyrverkerierna som dem sköt upp igår kväll... Micke & Jag firade inte bara advent i söndags utan oxå att vi har varit tillsammans i 8 år... vi blev tillsammans när vi gick och fikade just på skyltsöndagen den 2:a December 2001... Love U my D...

   

Efter stan var det dags att punta lägenheten med stakar och stjärnor samt tända första ljuset i adventsljusstaken... sååå mysigt, och självklart julmusik som spelades på stereon... lövely! Jag har länge gått och varit missnöjd med min hårfärg så det var dags att göra nåt åt det... färgade det lite mörkare nu när det är mörkare ute... mycket nöjd.

Nya hårfägen + Tröjan... inte världens bästa bild men men...



Jag hann även köra lite axlar hemma med hantlarna innan det blev mys i soffan... jag körde bara 3 övningar, väx väx...
Ikväll blir det träning på gymmet i vanlig ordning... för engångsskull så längtar jag dit. Hoppas att mitt träningssug är på väg tillbaka igen...

Hoppas att ni har haft en lika mysig adventhelg som jag har haft.

Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0